Zdrowy Białystok

Czwartek, 21 11 05:04

Ostatnia modyfikacja:czwartek, 21 11 2019

Garść odpowiedniej przekąski

balallandgarscWilczy apetyt potrafi dopaść w najmniej oczekiwanym momencie. Marzysz o natychmiastowym posiłku, najlepiej w rozmiarze XXL. Już w połowie dania Twój żołądek jest już wypełniony po brzegi, ale mózg jeszcze o tym nie wie – leptyna nie dostała wystarczającej ilości czasu, aby przesłać informacje, że głód został zaspokojony. Sprawdź, co zrobić, aby zwalczyć go przy pomocy jedynie… garści przekąski!
Nie rzucaj się na jedzenie
Przeciążenie żołądka zbyt dużą ilością pokarmu może wywołać wiele nieprzyjemnych dolegliwości. To ważne, aby sięgając czy to po przekąskę, czy pełen posiłek, nie jeść łapczywie i wdrożyć zasadę powolnego przeżuwania. Z początku możesz czuć pewien dyskomfort związany z długim procesem jedzenia, jednak przy dłuższej praktyce wejdzie Ci to w nawyk. Przeżuwając powoli dasz szansę organizmowi na przyjęcie pokarmu i „zarejestrowanie” go w żołądku – dzięki temu poczujesz sytość w faktycznym momencie najedzenia się. Zjesz mniej, a dzięki temu pozbędziesz się odwiecznego problemu dyskomfortu związanego z przejedzeniem.
Dokonuj odpowiednich wyborów
Jeżeli wyborem Twojej przekąski padnie garść żelek, landrynek czy chipsów, ta ilość okaże się nie wystarczająca. Ba, nawet całe opakowanie może nie wystarczyć do tego, aby faktycznie cię nasycić – w tym przypadku mamy do czynienia z pustymi kaloriami, które nie nasycą cię tak, jak powinny. W pierwszej chwili może tak ci się wydawać, ale to tylko sygnał od twojego organizmu – „dość”. Po kilku minutach będziesz głodny być może jeszcze bardziej, niż przed konsumpcją. Sięgniesz po kolejną niezdrową przekąskę, która napędzi tę spiralę. Radzimy, aby ją przerwać i wpisać w swój nawyk sięganie po zdrowe opcje przekąskowe o wysokiej gęstości odżywczej. W tej roli idealnie spiszą się bakalie – orzechy, nasiona, suszone owoce oraz mieszanki bakaliowe, np. z linii Chwyć&Jedz od Bakalland, którą charakteryzują opakowania przekąsek w formie „na raz”. Czas, który poświęcisz na chrupanie takiej przekąski wystarczy twojemu organizmowi, aby zorientować się, że jesz i właśnie dostarczasz sobie energii – dzięki temu wilczy apetyt minie. Dużą rolę w nasyceniu odegra również wysoka zawartość witamin i minerałów, dzięki którym twój organizm otrzyma to, o co prosił cię, komunikując pierwszy głód.
Pamiętaj o regularności posiłków
Jeżeli ciężki dzień w pracy uniemożliwia Ci zjedzenie lunchu czy obiadu o założonej porze, nie odwlekaj posiłku w czasie mówiąc sobie, że zjesz już po powrocie do domu. W ten sposób przegłodzisz swój organizm, który będzie domagał się byle czego, co nadaje się do zjedzenia – możliwe, że wybór padnie na lody, chipsy lub inne opcje pozbawione cennych wartości odżywczych. Dodatkowo, unikanie posiłków może być źródłem pogorszenia samopoczucia – to ważne, abyś wsiadając za kierownice miał energię oraz trzeźwo myślący umysł, aby nie stwarzać zagrożenia dla innych uczestników ruchu drogowego. Miej zawsze pod ręką pożywną przekąskę – np. w postaci orzechów. Ich bogactwo witamin oraz minerałów, a także wysoka gęstość odżywcza szybko zwalczą głód zapewniając sytość na długo.

Szybki kontakt

  • Adres: ul. Bema 11, lok. 80, II piętro
    15-369 Białystok
  • Tel: 85 745 42 72
Jesteś tutaj: Strona główna Kuchnia Garść odpowiedniej przekąski