Zdrowy Białystok

Sobota, 19 01 13:38

Ostatnia modyfikacja:sobota, 19 01 2019

Krótkie spięcie

Środa, 11 kwiecień 2018 10:14

exshapeZ nim odchudzanie nie jest okupione morderczymi treningami. Z nim budowa masy mięśniowej jest szybka i bezbolesna. Z nim ćwiczą zarówno panie jak i panowie. Trening EMS marki xBODY już w Białymstoku. Ćwicz z nim i ty.
Trening EMS zdobywa coraz większe uznanie nie tylko wśród sportowców, ale też wśród amatorów sportu. Nic dziwnego, że wreszcie „dotarł” do naszego miasta. Czym jest i jak przebiega - opowiedzą Adrian Wilczko i Jakub Szczygielski, współwłaściciele Studia elektrostymulacji Exshape w Białymstoku.
- EMS, czyli Electrical Muscle Stimulation, to ćwiczenia fizyczne wykonywane z użyciem nowoczesnej technologii elektrostymulacji mięśniowej - tłumaczy Adrian Wilczko. - Osoba ćwicząca dostaje od nas strój do przebrania się, na który następnie zakładamy specjalny - wyposażony w 24 elektrody - kombinezon. Tak ubrana wykonuje ćwiczenia zalecone przez trenera. Impulsy elektryczne generowane przez elektrody mają za zadanie wspomóc pracę jej mózgu, który przesyła impulsy do neuronów znajdujących się w mięśniach, tym sposobem aktywując je do pracy. Impulsy te są całkowicie bezpieczne i nieszkodliwe dla zdrowia oraz - co bardzo ważne - bezbolesne.

Czytaj więcej: Krótkie spięcie

Żurek Krakus na naturalnym zakwasie - nie tylko na Wielkanoc

Poniedziałek, 26 marzec 2018 18:47

Krakus zurek z grzankami1Wielkanocny stół nie może obyć się bez tradycyjnych potraw. Wśród świątecznych zup niekwestionowanym królem jest żurek – najlepiej przyrządzony na naturalnym zakwasie. Jednak jego przygotowanie wymaga sporo czasu, którego zwykle przed świętami nie mamy zbyt wiele. Dlatego miłośnicy tej zupy na pewno z chęcią sięgną po gotowy żurek lub koncentrat żurku od Krakusa. Obie propozycje nie zawierają konserwantów, ani sztucznych dodatków, a podstawą ich nowej, ulepszonej receptury jest naturalny zakwas. Dzięki temu gwarantują doskonały smak potrawy. Są także sprytnym sposobem na rozkoszowanie się ulubioną zupą każdego dnia, nie tylko od święta.

Czytaj więcej: Żurek Krakus na naturalnym zakwasie - nie tylko na Wielkanoc

Jak zmniejszyć emisję dwutlenku węgla

Poniedziałek, 19 marzec 2018 20:08

Powietrze, bez którego nie moglibyśmy żyć, a które ma bezpośredni wpływ na nasze samopoczucie jest coraz gorszej jakości. Dotyczy to nie tylko pojawiającego się głównie zimą smogu, ale też uwalniania przez cały rok zbyt dużych ilości dwutlenku węgla (CO2) do atmosfery.
W 2016 roku średni poziom CO2 był aż o 40% większy niż w połowie XIX w, czyli przed epoką przemysłową.  Jego nadmierna emisja i wynikające z niej niebezpieczne zmiany klimatyczne stały się jedną z kluczowych kwestii poruszanych w podpisanym przez ponad 15 tys. naukowców ostrzeżeniu dla ludzkości. Podkreślają oni, że potrzebne są szybkie i spójne działania globalne i lokalne, a także edukacja najmłodszych. W ten sposób uzyskane zmiany będą nie tylko skuteczne, ale i trwałe.

Czytaj więcej: Jak zmniejszyć emisję dwutlenku węgla

Sprawdzaj jakość kwasów omega-3

Środa, 14 marzec 2018 09:51

NautrellO tym, że trzeba uzupełniać kwasy omega-3, gdyż mają korzystny wpływ na nasze serce, mózg oraz wzrok wiemy niemal wszyscy. Jednak nie każdy preparat spełnia standardy jakości jakich byśmy oczekiwali.
Czy wiesz, jak wybierać kwasy omega-3, aby były dobrej jakości?
Cechy dobrego kwasu omega-3:
1. Z małych ryb
Kwasy omega-3 powinny być pozyskiwane z małych ryb, ponieważ ze względu na swój krótki okres życia kumulują znacznie mniej metali ciężkich niż duże ryby.
2. Certyfikowane miejsca połowu
Rekomendowanymi miejscami połowu ryb są morza półkuli południowej, gdzie mniejsze natężenie przemysłu oznacza mniej zanieczyszczeń w wodzie. Certyfikowane akweny na południowym Pacyfiku są optymalnym źródłem kwasów omega-3.

Czytaj więcej: Sprawdzaj jakość kwasów omega-3

Przywitaj wiosnę z pozytywną energią

Czwartek, 22 luty 2018 11:30

logoPPECo jeść, aby nasz organizm funkcjonował, jak należy i bez trudu rozprawiał się z wirusami i bakteriami czyhającymi na nas nie tylko w okresie zimowym? To jedno z zagadnień poruszane w ramach nowej, V edycji programu edukacyjnego Porcja Pozytywnej Energii. Wraz ze naszymi ekspertami, dietetykami dr Patrycją Szachtą i Łukaszem Sieńczewskim oraz nowym partnerem głównym – znaną i lubianą marką Disney odkrywamy tajemnice związane ze zdrowym odżywianiem.
Koniec zimy, to szczególnie trudny czas dla naszej odporności. To właśnie wtedy najczęściej dopadają nas infekcje. W tym okresie też odnotowuje się najwięcej zachorować na grypę.
- Brak słońca, będącego głównym źródłem witamin D oraz ograniczony dostęp do świeżych warzyw i owoców, które dostarczają nam wielu niezbędnych witamin sprawiają, że nasza odporność jest znacznie słabsza – mówi dr Patrycja Szachta, ekspert programu Porcja Pozytywnej Energii.
Jak zatem możemy wzmocnić nasz układ odpornościowy i ustrzec się przed chorowaniem?
- Powinniśmy zadbać, aby nasz organizm codziennie otrzymywał odpowiednią porcję witamin, wtedy nasz układ odpornościowy będzie silniejszy i pomoże nam to ustrzec się przed wieloma chorobami, nie tylko sezonowymi infekcjami - podkreśla dr Patrycja Szachta.

Czytaj więcej: Przywitaj wiosnę z pozytywną energią

Zima bez infekcji

Wtorek, 20 luty 2018 13:32

groprinosin syropWyjazd, na przykład w góry jest korzystny dla zdrowia, ponieważ zmiana klimatu hartuje. Jednak, aby był to wypoczynek, który ma wzmocnić odporność, to powinien trwać minimum 2-3 tygodnie. Niestety, rzadko mamy możliwość, by oderwać się od codziennych obowiązków na tak długo. Krótszy wypad wprawdzie świetnie pomaga zregenerować ciało i umysł, ale dla układu immunologicznego może okazać się  sporym obciążeniem.
Co może nam zaszkodzić?
- sama podróż bywa stresująca i męcząca; przebywanie kilka godzin w klimatyzowanym środku lokomocji, nierzadko wśród osób już walczących z infekcjami;
- konieczność przestawienia się na odmienne warunki klimatyczne, inną dietę i nowy rytm dnia;
większe ryzyko przegrzania i wychłodzenia (narażanie organizmu na gwałtowne zmiany temperatury);
Czy warto forsować organizm?
Fakt, że mamy tylko kilka wolnych dni sprawia, że sami fundujemy sobie zbyt napięty grafik urlopu, czyli mało snu, dużo atrakcji, jedzenie w pośpiechu. Dlatego tak ważne jest, by słuchać organizmu. Jeśli organizm domaga się drzemki, to nie ma sensu na siłę walczyć ze zmęczeniem. Gdy poranna pobudka jest udręką, także warto dać sobie godzinę więcej na lenistwo.
Ważne, by nie wychodzić na zewnątrz bez kalorycznego posiłku. Należy pamiętać również o odpowiednim ubraniu, by zbytnio nie przegrzać, ani nie wychłodzić organizmu.

Czytaj więcej: Zima bez infekcji

Sposoby na oszczędzanie wody

Środa, 14 luty 2018 10:13

Woda stanowi podstawowy składnik wszystkich żywych organizmów i bez niej nie byłoby życia na naszej planecie. Tymczasem, jak alarmują naukowcy, przez ostanie 25 lat ilość wody pitnej na jednego mieszkańca Ziemi spadła o 26%! Zgodnie z danymi Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), aż 2,1 mld ludzi na świecie nie ma do niej dostępu w miejscu swojego zamieszkania, a ponad dwa razy więcej pozbawionych jest odpowiednich warunków sanitarnych. Dlatego tak ważne jest, byśmy wszyscy zrozumieli, że od postawy każdego z nas zależy czy pozostałe jeszcze zasoby wody ulegną dalszemu zmniejszeniu czy też wspólnie – poprzez edukację od najmłodszych lat i zmianę postaw, uda nam się ten proces najpierw powstrzymać, a następnie odwrócić.

Czytaj więcej: Sposoby na oszczędzanie wody

III edycja programu „Lubella inspiruje i edukuje” zakończona

Wtorek, 13 luty 2018 19:27

PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 9 IM. RODZINY LUTOSŁAWSKICH W ŁOMŻY„Lubella inspiruje i edukuje” to program edukacyjny o charakterze społecznym, który odbył się już trzeci rok z rzędu. W tegorocznej edycji programu wzięła udział rekordowa liczba uczestników – ponad 100 000 uczniów ze szkół podstawowych i gimnazjów w całej Polsce. W ramach programu odbył się także konkurs, w którym szkoły zdobyły atrakcyjne nagrody.
Cykliczna kampania „Lubella inspiruje i edukuje” ma na celu edukację dzieci i młodzieży na temat roli produktów zbożowych w codziennej diecie oraz uświadomienie uczniom jak ważną rolę odgrywają one w odżywianiu. III edycja programu „Lubella inspiruje i edukuje” trwała od 8 listopada 2017 r. do 15 stycznia 2018 r. i była skierowana do uczniów VI-VII klas szkoły podstawowej i II-III klas gimnazjum.

Czytaj więcej: III edycja programu „Lubella inspiruje i edukuje” zakończona

Ty też możesz pomóc zwierzętom

Wtorek, 13 luty 2018 10:18

Los żyjących na naszej planecie zwierząt zależy od tego, jak zachowuje się człowiek. WWF podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat populacja dzikich zwierząt zmniejszyła się aż o 58%. Ich życie zagrożone jest głównie w wyniku ludzkiej działalności, w tym zanieczyszczenia powietrza oraz będących jego efektem zmian klimatycznych. Naukowcy alarmują, że do końca tego stulecia wiele obecnych form życia może już zniknąć z powierzchni Ziemi lub zostać skazanych na wyginięcie. Tymczasem życie i przyszłość człowieka jako gatunku zależy w dużym stopniu od tego jak traktuje on środowisko naturalne, w tym zwierzęta. Dlatego tak ważna jest zarówno zmiana postaw dorosłych, jak też edukacja przyszłych pokoleń.

Czytaj więcej: Ty też możesz pomóc zwierzętom

Ruszyła VII edycja programu "5 porcji warzyw, owoców lub soku"

Wtorek, 13 luty 2018 09:32

5 porcjiJuż po raz VII Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) realizuje program „5 porcji warzyw, owoców lub soku”, który ma na celu edukację społeczeństwa na temat zasad zbilansowanej diety, a także kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych. Tegoroczna edycja została również rozbudowana o program skierowany do szkół, aby zwrócić szczególną uwagę na edukację dzieci w zakresie zrównoważonej diety, bogatej w warzywa i owoce, w tym soki.
Edukacja na temat zasad zbilansowanej diety, istotnej roli warzyw, owoców i soków oraz kształtowanie prawidłowych postaw żywieniowych to cele, które przyświecają działaniom podejmowanym w ramach kampanii „5 porcji warzyw, owoców lub soku” od 2008 roku.
– Zgodnie z rekomendacjami Instytutu Żywności i Żywienia, a także zmianami wprowadzonymi w 2016 roku do Piramidy Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej, warzywa i owoce powinny być podstawą diety i należy spożywać ich minimum 400 g w ciągu dnia w podziale na pięć porcji, a jedną z nich może być szklanka soku (ok. 200 ml), także tego dostępnego w opakowaniach kartonowych. Konsumpcja warzyw, owoców i niskoprzetworzonych produktów z nich powstałych, na przykład soków, z roku na rok wzrasta.

Czytaj więcej: Ruszyła VII edycja programu "5 porcji warzyw, owoców lub soku"

Szybki kontakt

  • Adres: ul. Bema 11, lok. 80, II piętro
    15-369 Białystok
  • Tel: 85 745 42 72
Jesteś tutaj: Strona główna Aktualności